Virginia Commons + Casa Grande

2010-06-26 kl 18:13:52
Igår så hade vi en väldigt rolig upplevelse, haha. Sara kom hem hit och vi åkte till Virginia Center Commons, ett mall där ingen av oss hade varit förut även om det inte låg långt bort. Jag ville dit mestadels pga ett piercingställe som ligger där, min navelpiercing ser lite lagom läskig ut så jag ville ha lite råd. Men de sa att det inte var infekterat och att om jag bara tvättade och tog hand om den bra så skulle den bli bra snart. Får hoppas det.

Det var ett ganska trevligt mall annars, hade väl de flesta affärerna, och jag fick äntligen tag på en hudfärgad bh som satt bra på Victoria's Secret. Sen var vi lite sega och bestämde oss för att gå ut och äta och fortsätta shoppa sen. Precis när vi gått ut genom dörrarna tittar jag på klockan, och inser att den är 20:35 och att de stänger kl 21. Så ojdå, det var bara att vända och gå in igen när vi nu ville shoppa lite iaf!

Vi båda var sugna på mexikanskt till middag sen, så vi tog hjälp av min nya GPS (en Garmin blev det, killen på Best Buy sa att den var bra för basig grejer), och den hittade ett Casa Grande inte alls långt från där vi var. Vi körde dit och var med om århundradets snabbaste service. När vi fått bord och satt oss ner kom någon och frågade vad vi ville ha att dricka efter 2 sekunder. 5 sekunder senare hade vi drickan. När vi sen beställt mat, så var det ju kul att se hur lång tid det tog också när allt gått så snabbt innan. 4 minuter innan vi hade vår mat framför oss! Ganska sjukt. När man sen fick refill på drickan så tog det inte mer än 2 sekunder så hade man ett fullt glas framför sig. Haha det var inte vettigt någonstans! Plus att vi fick en kypare som skulle prata spanska med oss, han pratade så fort och så tyst att man fattade typ aldrig vad han sa, och jag misstänker att han försökte flirta lite med oss! För han kom fram till vårt bord bara lite random och frågade grejer, inte ens när vi behövde något. Frågade vad vi hette och hur vi lärt oss spanska och allt, ah, galen kväll alltså! Sen satt vi kvar där typ till de stängde. Jag går lätt tillbaka dit! Snabb service, god mat och galen upplevelse.

Sara avslutade kvällen med att undra vad vår servitör hette. "Hette han Bill!?" säger hon, väldigt förvånad över att det var så ospanskt, när notan kommer. Notan som kallas för bill här i USA... hahah hela kvällen hade varit rolig men det var verkligen riktigt kul!

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-06-28 kl 06:32:48

Svar: Jag gillar ingen amerikanskt dusch för jag kan ju inte plocka ner själva duschen. Utan den sitter där uppe på väggen. Och det gör mig galen! Jag vill kunna ta ner den när jag ska tvättabort duschcremen. :P

Jag bodde i 335. Då bodde vi tyvärr inte i samma rum. :/



Faktum är att jag inte alls lider så mycket av klimatet än. Det är varmt och liiiite fuktigt. Men inte alls vad jag hade förväntat mig. Så det är bra! :) Och jag ska svara på ditt mail snart. Men jag har ju aldrig tid. det tar typ 20 minuter för mig att svara på våra mail. :P och sen måste jag läsa ikapp i din blogg. För den har jag inte läst för än jag lämnade sverige. eller jag läste de senaste inläggen igår. Men ändå. Jag har missat massor.


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: