Medical form - check!

2010-03-11 kl 16:24:13
Det går framåt för mig alltså. Har jag varit hos läkaren hela tre gånger, men nu är mitt medical form äntligen klart. Har till och med scannat in det och laddat upp det på au pair-kontot. Anledningen att det blev tre besök var ju för att mitt första besök för att fylla i pappret var förra torsdagen. Då kunde jag inte göra tuberculin-testet samma dag, eftersom att det ska läsas av tre dagar senare, vilket då hade blivit mitt i helgen. Så jag fick gå tillbaka dit i måndags och ta tuberculin-testet, som inte alls var så himla hemskt. Idag gick jag tillbaka för sista gången, min arm såg fin och bra ut, ingen rödhet där, så jag är tuberkulos-fri! Känns skönt att veta det med.

Pre-departure online training som finns på au pair-kontot är även den nästan helt klar. Har en del frågor om värdfamiljen kvar att fylla i, men det är ju inte direkt bråttom nu heller. Som jag förstår det så behöver man inte direkt svara på just precis alla frågor heller, utan att man mer svarar på det man vill och kan. Vissa frågor där i, som t ex med disciplin och uppfostringsmetoder känner jag att jag inte direkt vill fråga pappan om innan jag kommer dit faktiskt.

Visumansökningarna är på G de med. Jag har fyllt i alla blanketter, så det enda som återstår är att gå till banken och betala in kostnaden för visumet, fixa "proof of funds" (skriva ut översikt på mina konton från internetbanken) och fixa foto. Åh vad jag älskar att ha klart saker i tid och slippa stressa!

Emma
http://lifeofemma.webblogg.se/
2010-03-11 kl 18:35:36

roligt,roligt :) mindre än 40 nu! :D

Anonym
2010-03-11 kl 20:28:33

Barnaga är lagligt i USA som disciplinmetod och det är inge höjdare när de slår barnen med skärp för att de misskött sig, kan vara bra att tänka på att det kan vara stor skillnad från sverige och diskret fråga lite om det..

Josefin
http://jossanhansson.blogg.se/
2010-03-11 kl 20:36:53

Sv; :)). fast det har faktiskt löst sig med sommarjobben nu ;). Önskar dock jag var ett år äldre, så att jag kunde få åka som aupair hehe :)

Sara - the world is my playground
http://sarasweden.blogg.se/
2010-03-11 kl 22:37:58

åh, jag trodde att man måste vara färdig med Medical form innan man blir godkänd av London kontoret? alltså innan dem skickar iväg det.. eller är det bara jag som har missförstått det? :)

Sara - the world is my playground
http://sarasweden.blogg.se/
2010-03-12 kl 00:23:07

okej. men du åker också med SI va? :)

då är inte inte särskilt brottom för mig heller, för jag vill inte åka fråns i juli/augusti. :P

trodde bara att man var tvungen att ha det färdigt innan man blev godkänd!

vad är det för familj du ska vara hos?

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-03-12 kl 01:44:50

Svar: jag kollade biljetter i förrgår. Jag trodde jag skulle kunna hitta jätte billiga för typ 200 kr enturs. Men nejdå dom kostar lite mer än 400 kr enturs ändå. Men jag ska boka snart ändå. För som du säger, dom är ju billigast nu. jag ska bara konstatera när jag ska åka hem från Västerås. :P



Och skönt att du inte hade TBC, nu får vi bara hoppas att inte jag har det. :P

sigrid
http://sigridiusa.blogg.se/
2010-03-12 kl 11:37:37

Ja, men eller hur :)Nu ska det fungera blogg.se hjälpte mig :)



Ja, förhoppningsvis kommer jag till ett beslut i nästa vecka så jag också kan börja se framemot när jag ska åka, nu kliar det i fingrarna och jag vill verkligen ha ett datum :)

Emma
http://lifeofemma.webblogg.se/
2010-03-13 kl 01:16:51

haha tack antar jag :P



anledningen till att jag inte längre kunde åka med SI var för att jag, enligt dem, inte längre hade tillräckligt många childcare timmar. Vilket jag tycker är himla dumt att säga med tanke på att jag har i alla fall 250. Inte super mycket med det ska ju räcka. 150 av dessa timmar har jag fått från att ett projekt jag har varit med i där vi en gång i måndaden under tre års tid har åkt till typ ett helg läger för funktionsnedsatta barn och där har vi spelat musik, sjungit och pysslat med dem bl.a. Enligt SI då så kan jag inte räkna dessa timmar till mina childcare timmar ute de ser mer detta som en sorts merit. Detta betyder att jag skulle behöva sammla ihop ungefär 150 timmar på bara några veckor, vilket är helt omöjligt haha, men de tyckte att jag skulle vänta med att ansöka och istället jobba på ett dagis eller liknande i sommar och i höst. Men det är ju faktiskt i sommar som jag i alla fall vill försöka att komma iväg så jag valde istället att bya organisation för att jag redan i förväg visste att jag hade tillräckligt många timmar där. Allt detta är väldigt krångligt och invecklat men jag har valt att inte åka med SI längre på grund av det. Jag tycker bara att det är väldigt konstigt att jag inte får räkna mina timmar.. Det var nog det hela :)


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: