Pressies

2010-03-09 kl 20:07:26
Ja så är det ju det här med att jag älskar att vara ute i god tid. Jag har nog klart precis vilka presenter jag ska köpa till familjen redan! Men det känns bra.

Pappan ska få en fotobok. Det har varit ett projekt jag hållit på med nästan ända sen jag kom på att jag skulle åka som au pair. Så jag har fotat massor av bilder runtom här där jag bor och så, och även närliggande städer så som Mjölby, Linköping, Jönköping, Gränna. Så det har varit min givna present till mina blivande värdföräldrar hela tiden.

Barnen har ju varit lite svårare att planera i förväg, när man först inte visste ålder eller något. Men eftersom jag funderat en hel del innan ändå så gick det ganska lätt att komma på något. 13-åriga killen älskar att läsa, så han ska få Bröderna Lejonhjärta på engelska. 9-åringa killen är sporttokig, så jag tror att en blågul fotbollströja skulle passa perfekt där. 7-åriga tjejen har varit svårast att komma på något till, men nu känner jag mig nöjd med mitt val. Melodifestivalen-skiva! Hon gillade musik och att dansa, sa pappan, så det kan väl inte bli helt fel ändå. Så är det lite på både svenska och engelska, och Melodifestivalen känns ju ganska typiskt svenskt det med.

Och när jag bor bara 40 minuter från Gränna så måste jag ju självklart ge dem lite polkagrisar också!

Vad tror ni, kommer detta att gå hem hos familjen?

Sandra
http://sandraaandersson.blogg.se/
2010-03-09 kl 21:21:20

Låter som superbra presenter :D

Cornelia
http://www.conken.blogspot.com
2010-03-09 kl 22:43:23

Wowo vilka bra idéer och så personligt också med fotoboken, mycket roligare än en färdig bok om Sverige!! Super bra tycker jag det låter, även om inte tjejen kanske älskar melodifestivalen är det ju ändå svensk och alla 7 åriga tjejers idoler i Sverige ;)

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-03-10 kl 01:26:42

Vi har ju redan diskuterat dina presenter ganska mycket. Men jag tycker dom låter jätte bra i alla fall! :D

Josefin
http://jossanhansson.blogg.se/
2010-03-10 kl 08:46:06

Låter som jätte bra presenter :)

Emilie
http://plajnis.blogg.se/
2010-03-10 kl 09:06:18

Vilka grymma presenter! Det låter verkligen svenskt/personligt/anpassat, allt i ett :)



Fotoboken låter ju super! Haha håller själv på med en sån fast till mig själv eftersom jag nu inte ska bli au pair, och ha med mig till USA. Än så länge bara döpt den till "I live here" :P Är det naturbilder du har, eller sightseeing och sånt? Bilder på ditt hus och familj? :)

lina
http://addictedtotunes.blogg.se/
2010-03-10 kl 09:48:07

Tycker det låter perfekt!

malin - blivande au pair
http://wakoo.blogg.se/
2010-03-10 kl 14:25:01

låter perfekt! Polkagrisar från gränna kan inte annat än att slå rätt! ;D

malin - blivande au pair
http://wakoo.blogg.se/
2010-03-10 kl 18:05:02

Ja du har det bra! ha varit i gränna en gång och ätit på nåt ställe med utsikt mot havet med massa borgar runt omkring hahah! jag var liten så kan ha fel ;D men goda polkagrisar DET hade dom!

Emma
http://lifeofemma.webblogg.se/
2010-03-10 kl 22:22:13

Tack! Det känns så himla härligt att äntligen ha det avklarat! :D

Thea Emilie
http://www.theausa.blogg.no
2010-03-11 kl 01:32:48

Kjempe fine gaver hørtes det ut som :)

Veldig kreativ den gaven til vertspappaen!

Emilie
http://plajnis.blogg.se/
2010-03-11 kl 11:38:09

Hej :)

Jo klart man är superpepp på det här. Förstår precis hur du menar. Minns fortfarande känslan när en vän typ oktober 2005 frågade om jag ville åka på språkresa med henne till England i tre veckor. DÅ var det mitt "ett år i USA" och jag gick som i en chock ända tills det var dags. Gick inte in men så kom ju tiden tillslut. Känner samma sak nu fast det har ju utvecklats lite :P



Igår skrev jag till CIS och frågade om jag kunde få en till studierådgivning. De sa innan att man typ kunde få "hur många som helst" men jag vet inte om det gäller när man kommit in. Jag skulle vilja ha hjälp med alla papper och förberedelser. Eller få det ordentligt förklarat för mig. Så jag tänkte vänta på svar och hoppas att det kommer snart och att jag får komma dit :)



Ta massa New York bilder när du kommer dit :) Jo precis, jag är ju på G precis efter dig där några månader senare. Som det ser ut nu är jag dock glad att det är lite tid kvar för alla dessa papper och så, åh jag är ju i grund och botten en perfektionist och vill att det ska vara helt korrekt innan saker skickas in. Har även planterat ett litet frö i pappsens huvud om att han kanske kan följa med mig de första dagarna. Grejen är att jag är lite nervös över att behöva till mig från sverige till skolan helt själv. Skulle vara skönt att inte vara ensam sådär i början. Mamma kan ju inte eftersom hon håller på att föda barn då. Än så länge kan pappa inte lova något men jag märker redan nu att han överväger (känner honom om man säger så haha) för när jag borstade tänderna kom han in och sa "Du det finns väl en sån där rockmusikal i New York som liknar 'We Will Rock You', kan du inte kolla upp vad den heter?"

Jo lite lätt har det kanske gått för mig men samtidigt alla failade uppkörningar och hur dåligt jag mått på grund av det så förtjänar jag väl det liiiite? :P



Men det låter ju bra det där med ambassaden, det löser sig nog om man bara lägger ner tid på att fatta allting (och ha folk att fråga) :) Haha och nej jag är inte straffad av polisen, så vitt jag vet :P



Förresten har du hittat någon som ska åka samtidigt som dig?

Ha det så bra :)

Kram

Sigrid
http://sigridiusa.blogg.se/
2010-03-11 kl 11:40:59

Svårt med presenter till de lite äldre barnen tycker jag, men dina låter toppen :)



Ja, nu står jag och väger mellan två familjer, eller rättare sagt jag pratar ju med båda, men båda verkar intresseade men ingen har ju sagt att de vill ha mig sådär rakt ut, men båda har sagt att det vill ha en fortsat konversation med mig, vilket jag tolkar som de är intressrade.



Poängen är att båda tillåter mig ha egen bil, och båda ger mig eget rum och badrum, och allt verkar super, men som sagt det är ett svårt val, ska det fall på om jag vill fira jul eller om jag ska fira jul hos judarna ;)

Sigrid
http://sigridiusa.blogg.se/
2010-03-11 kl 16:25:42

Ja, det var bra tips, och han fyllde nio igår så jag kan ju fråga vad han fick på födelsedagen :) Och han har ju två yngre systrar kan ju frågar om han gillar leka ngt speciellt med dem :) - Tack för tipsen! Måste ochså kolla varför man inte kan komentera på min blogg :/



Jajo, eftersom jag redan har pratat med new jearsy familjen i tele så känner jag lite extra för dem. Men samtidigt så känner jag att chicagofamiljen är så genuin och vill så väl, men efter söndag är det säkert klarare i huvudet på mig. Men vad bra att du också får intrycket av att de gillar mig, så det inte bara är i mitt huvud de gillar mig :)


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: