To be or not to be - pierced

2010-03-17 kl 21:28:51
För några timmar sen slängde jag iväg det fruktade mailet till värdpappan. Berättade om mina piercingar och frågade hur han ville att jag skulle göra med dessa. Det man lägger märke till är ju då min piercing på högra sidan läppen. Sen har jag även en i naveln, och så de lite mer vanliga i öronen (3 i ena örat och 1 i det andra). Har varit ganska beredd på att ta ut min stav i läppen eftersom den ändå är så synlig när man träffar mig, och när man jobbar med barn såhär så ska man ju ändå försöka vara en bra förebild. Kan ju förstå att föräldrarna har invändningar. Innan jag hade matchat med familjen och jag fick prata med deras granne, så frågade hon lite om mina piercings. Hon trodde inte att öronen eller naveln skulle vara något problem, men på grund av att tjejen lätt tar efter saker från andra och sådär, så trodde hon nog att pappan skulle vilja att jag tog ut den i läppen.

Men så svarar pappan på mailet efter bara 45 minuter. Nej, honom gör det inget alls. Inga problem. Där de bor är det inte så vanligt att tjejer i min ålder har en piercing i läppen, och att jag kanske vill ta ut den för att inte sticka ut direkt så, men för honom så kvittar det.

Ja, det var ju väldigt trevligt att höra! Egentligen. Men sen har jag samtidigt börjat tröttna lite på den. Så hade han sagt nej hade det inte känts så hemskt att ta ut den. Men nu så spelar det ingen roll. Jag får ha kvar den. Och då blir jag velig och vet inte hur jag ska göra! Men den har ju varit en del av mig i nästan tre år nu faktiskt, tog den knappt en vecka efter att jag fyllt 18. Så det lutar nog mest åt att den blir kvar. Finns ju inget som hindrar mig från att ta ut den efter ett tag borta i USA heller.

Louise - Living in Turkey
http://louisesa.blogg.se/
2010-03-18 kl 15:57:01

Jag tror att när du har lämnat USA så kommer den inte sitta kvar. Det är en känsla jag fick och jag tror det handlar om ålder och mognad. inte för att det är omoget eller att "du blir äldre och klokare" men då kommer du isf ha haft den i 4 år och jag tror det är något du kommer ta ut och ha tröttnat på just då.

Men jag vet hur du känner, jag har ju percing i naveln och nu det sista året så har jag funderat på att ta ut den men nej...inte än. Jag kommer nog göra det innan jag blir gravid iaf..om några år. Men inte inför den här sommaren.

Tar jag ut den så kommer jag aldrig någonsin sätta i den igen. De gör för ont.



Läste du min blogg när jag skulle till poolen första gången med familjen och de inte visste om min tatuering. De sa aldrig något om det men jävlar vad nervös jag var inför det då. Haha.



Kram Louise

ica
http://iiandyr.blogg.se/
2010-03-19 kl 22:40:53

vill först varna om din rubrik! nu är ju bloggen på svenska, men ifall din värdfamilj skulle klicka sig in hit någon gång, så tror jag att han skulle reagera på rubriken - speciellt som han inte kan läsa resten a texten. vi svenskar reagerar ju in lika mycket eftersom engelska inte är vårat modersmål, men pierced kan ju betyda något annat... >.<



annars är det ju trevligt att han är så öppensinnad :)du verkar ha hittat bra.

Tonje Jeanette

Hei hei! Jeg er en norsk au-pair i Richmond som saag kommentaren din paa bloggen til Thea Emelie. Vet du akkurat hvor i Richmond du skal? Saa morro aa se at flere fra skandinavia kommer! Gleder du deg?? Hehe.. Ja, kanskje dumt sporsmal.. ;)

Sigrid
http://sigridiusa.blogg.se/
2010-03-20 kl 07:09:37

Ja, det känns super! Meeen det är som sagt långt kvar innan avresa ;P



Oh, vad skönt att han verkar vara så öppensinnad och liksom inte strikt :) Hoppas det håller i USA, men det tror jag! Det är ju förresten inte alls lånt tills du åker nu !

Merika
http://emmamerika.blogg.se/
2010-03-20 kl 23:52:04

Tyvärr hittar inget att mäta platsfickan med, men tippar på att fickan är ca 10 bred och ungefär 13cm hög. Internationella körkortet ska passa precis och det är bara en öppning på översidan. Innan du kommer hit, kör en kopia av visumpapperna,passet och kopia av körkortet både fram och baksida och gör en pappers "körkort", varför? Det är riktigt lätt att tappa bort allt och då är det bra att du har en tillfällig "backup plan". Om det är något du undrar över så ställ bara frågorna.

malin - blivande au pair
http://wakoo.blogg.se/
2010-03-21 kl 00:21:06

Ja och nu har jag precis pratat med deras nuvarande au pair på skype och så kom tjejen i kameran också och var super sprallig och hoppade runt och visade saker och sådär, och hon kände sig verkligen som hemma sa hon och precis, hon hade nära till Detroit där man kan supa sa hon ;d haha! och nära till chicago och Niagar fallen liksom



Men ja ett barn, men samtidigt kan jag träffa nytt folk och sådär och träna osv, i hennes LCC grupp fanns det 30 au pairer och det är ändås endel (:



men jag vet inte, det känns mycket bättre nu när jag pratat med henne iaf, och när tjejen kom studdsandes och sen pratade jag lite till med mamman och hon var super trevlig igen, och dom hade kollat in 10 au pairer, men jag var bäst så hon ville bestämma snaaaart typ S:

malin - blivande au pair
http://wakoo.blogg.se/
2010-03-21 kl 00:43:44

Nej men jag älskar familjen som fan! dom är super härliga och öppna och prata lika mycket som jag, men magkänslan säger att nånting är litelitelite fel, och det kan ju vara att det ligger där det ligger kanske?

så långt upp och iväg liksom, även om jag inte bryr mig om vart jag hamnar så kanske jag innerst inne gör det? :O kan de vara så?



Ja men precis, jag får väga över saker och ting och tänka som en gris när jag pratat med Jersey mamman,

Ja precis, att dela badrum med en 7åring kanske inte är så himla jobbigt;P haha.



jag har ingen nackdel, bara en liten konstig magkänsla, får se hur det känns imorgon (:

Tonje Jeanette

Sv: Ja, jeg vet hvor Short Pump er! Et meget bra sted, men selve shoppingsmall'et er dyrt.. Er noen billigere butikker litt lenger ned i gatan !:) Jeg bor paa andre siden av byen for deg da, i et sted som heter "Bon Air".



En mnd gaar fortere enn du aner! Tro meg! Hehe.. Ta vare paa tiden du har hjemme naa, for plutselig sitter du i flyet paa tur over dammen! :)

malin - blivande au pair
http://wakoo.blogg.se/
2010-03-21 kl 08:52:24

Ja absolut, känner jag fortfarande ikväll att det är njaaa, då säger jag nej, för jag kan inte fatta ett sånt beslut såhär snabbt liksom!



jag vet inte alls vad min magkänsla säger mig, bara en konstig känsla, men jag kanske antar att det är stället, i don't know! haha

men precis, jag gillar familjen suuuper mycket, verkligen och jag undra med vad som är fel, troligtvis enda barnet också.



Ja eller en större familj än den här iaf, har ju två bröder och nog därför jag känner att en kille i familjen hade också varit skoj!



men redan nu känner jag någon sorts hemlängtan typ, haha

malin - blivande au pair
http://wakoo.blogg.se/
2010-03-21 kl 12:48:10

Ja äntligen en som förstår iaf, mina kompisar säger typ "men ta den, dom vill ju ha dig och du jobba inget och dom är super trevliga osv" .. men samtidigt är det nåt konstigt ja, men ändå gillar jag dom! haha.



jag vet ingenting om stället liksom, har ju glömt fråga vad fan jag göra där osv, haha.



men hoppas verkligen på att mamman i Jersey är ännu trevligare än denna jag har nu, för det är så sjukt ledsamt att behöva tacka nej till detroit familjen, för mamman och jag klickade sjukligt "/

malin - blivande au pair
http://wakoo.blogg.se/
2010-03-21 kl 13:19:02

Ja jag tror Jersey familjens intresse passa mig mycket bättre, frågan är ju bara om familjen passa mig liksom. Ja precis, jag fick också jobba till runt 7 på kvällen för då kom mamman hem, men barnen gick ju i skolan från halv 9 till 4 och då var jag ju ledig, men mycket mer vet jag inte, om jag jobba helg har jag ingen aning om osv :O



jobba du helg? :O (:

malin - blivande au pair
http://wakoo.blogg.se/
2010-03-21 kl 14:21:54

Nej hon har redan ringt nu!! :O

hon verkade jätte trevlig och fjollig osv, och barnen ville jätte gärna maila mig typ, hon skulle be hennes au pair skicka till mig också.

dock klickade vi ju nu inte, haha!

men själva familjen verka mycket bättre, hennes man och jag kan isf klicka mer tror jag.



men barnen är ju i perfekt ålder, samma intressen, och närmaste au pairen var grannen liksom, fanns 10 st på samma gata.



Men ah nu blev det ju värre, haha

malin - blivande au pair
http://wakoo.blogg.se/
2010-03-21 kl 14:40:16

Ja men vi klickade inte alls :s

jag klickade så mycket mer med Detroit familjen ju!

Nj mamman verkade inte ha direkt alla hästar hemma riktigt :S



så jag ta hellre detroit familjen än denna iaf, men jag vill inte bestämma mig ikväll, vill inte vill inte vill inte! haha :'(

malin - blivande au pair
http://wakoo.blogg.se/
2010-03-21 kl 19:07:19

Ja jag gillar verkligen att mamman förstår mig så väl (: samtidigt förstår jag att hon vill prata med andra, men imorgon efter jag pratat med SI så bestämmer jag (a) och jag tror jag vill! haha

malin - blivande au pair
http://wakoo.blogg.se/
2010-03-21 kl 21:24:48

Ja precis, så hade jag med velat känna, så som du kände, att ja faaan vad kul. men så vart ju aldrig fallet! - men det kommer väl nya förhoppningsvis iaf (:

Marie
http://lifeintheusa.blogg.se/
2010-03-21 kl 22:37:10

Tack så mycket! :D Känns verkligen superbra och jag ser verkligen fram emot att åka! :D Har faktiskt kikat in i din blogg många ggr men aldrig kommenterat, fy! Snart dags för dig nu ju! :D Pirrigt?

Marie
http://lifeintheusa.blogg.se/
2010-03-21 kl 23:26:27

hahaha sjukt va fan! :D Det kommer gå jättebra =) Vi ska nog bestämma datum imorgon eftersom vi ska ringa till CC och sånt, för hon skulle kolla med hennes nuvarande au pair när hon skulle åka :) så vi får se! :D Men det blir i alla fall inom dom 3 första veckorna i augusti!

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-03-22 kl 00:21:50

Svar: Jag som nyss skrev massa grejer om det här i mailet till dig. Kul att du får läsa allt igen då. :P Men men.. Ja det var riktigt, riktigt snällt att dom ska betala NYC turen. :)

haha, jaa det måste ju vara det. Dom tror att alla har varit i deras super bästa land och allt. ;) Nej precis hur många 20 åringar från Sverige har varit i USA liksom? Okej om man bodde i Mexico eller så kanske. haha, jag tror hon vet ungefär hur långt bort det är. Hon är ju inte korkad på det sättet. :P Bara att hon tror väl som alla andra amerikaner att alla har varit i USA för alla andra tycker också att USA är bästa landet. ;)


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: