12h med Sofie

2010-05-30 kl 22:52:43
Igår umgicks Sofie och jag i 12 timmar. Haha, galet, men vi hade kul ihop. Hon kom hit vid 12, vi åkte iväg till Short Pump. Vi hade tänkt åka skridskor, men därinne i ishallen verkade det himla kallt och vi var bara inte sugna. Istället åkte vi till Bowl America och bowlade lite, och oj vad roligt det var! Det var längesen och så var det inte mycket folk heller så det var väldigt trevligt. Däremot har jag världens träningsvärk idag, har nästan svårt att gå faktiskt, speciellt i trappan! Baksidan av låren, häcken och nedre delen av ryggen alltså, uh. Ja, jag är otränad!



Efter bowlingen åkte vi till Target, jag var i stort behov av hårfärg och sen är ju Target bara underbart ändå. Sen tog jag med Sofie till Dave & Buster's, vi åt gott och sen spelade vi arkadspel! Det var riktigt roligt och nu behövde jag inte hålla uppsikt över ungarna heller. Definitivt ett bra ställe att luncha på under helgen! Eller äta när som, bara det inte är packat med folk.

Jag var tvungen att jobba igårkväll, men Sofie fick gärna vara med, så det körde vi på, och hyrde en film innan vi stack hem - Vicky Cristina Barcelona. Om den var sådär himla bra vet jag inte, men det var okej. Ungarna var riktiga änglar hela kvällen, konstigt nog, det brukar de inte vara när jag är ensam med dem på kvällarna. Vi åkte till Bruster's och köpte glass, spelade kort, lekte kurragömma, och allting funkade väldigt bra faktiskt.
"I liked Sofie, when is she coming back?" - Britney vid frukosten imorse

Idag har jag gjort ungefär ingenting so far. Lämnat tillbaka filmen på Blockbuster, tankat bilen inför imorgon. Imorgon är det ju en helgdag här - Memorial Day - så jag och Sofie är lediga. Vi ska dra till Busch Gardens! En stor nöjespark som ligger ca 1,5h härifrån. Jag hoppas att det blir skoj! Men först ska jag nu ikväll iväg på ett block party som är här på gatan där vi bor. Ska finnas lite grannar i min ålder ju, så jag hoppas att jag inte behöver vara uttråkad hela kvällen.

sofie
http://www.aupairsofie.blogg.se.
2010-05-31 kl 04:08:54

MAAAAAAAAAAAAAAH, söt britney! Jag hade en mycket bra dag och även jag har träningsvärk, i högra benet!

sigrid
http://sigridiusa.blogg.se/
2010-05-31 kl 18:18:57

Nää, då ska jag inte ta en försäkring till :) det börjar ju närma sig nu för att betala och bestämma sig :)

malin
http://wakoo.blogg.se/
2010-05-31 kl 21:35:24

duuuuuu! hur lång var din väska? och bredd osv (A) om du minns?

Rebecca
http://popvetenskap.blogspot.com
2010-06-01 kl 23:13:29

Hej, Lovíííís! Rebecca från högstadiet här, om du minns mig.



Jag har ingen aning alls om hur jag hittade hit - det var inget planerat i alla fall - men jag är glad att jag gjorde det.



Jag måste erkänna att jag inte läst igenom ens i närheten av allt som står i din blogg, men så är jag inte heller jätteintresserad av att läsa på och låtsas som att jag känner till allt som hänt under åren som gått sedan vi sågs sist.



Du lever precis det liv jag ville och planerade för ett år sedan! Fast jag ville inte till Amerikat just, utan till Schweiz. (De har så många fina dialekter där, som jag vill lära mig.):)



Du kan tro att jag blir alldeles svart av avund när jag ser att du lever min dröm! hytter med näven



Istället för de gröna slätterna och snöklädda bergstopparna så hamnade jag av någon anledning i Eskilstuna (av alla platser på jorden), med en fast partner och bestämda framtidsplaner. (Ska bli lågstadielärare, så får jobba med barn i alla fall.) :/



Jag blev erbjuden ett jobb hos en familj i Basel förra hösten, men vid det laget kunde jag inte längre åka hemifrån. Men jag lämnar Sverige (troligtvis permanent) när studierna är avklarade i alla fall, så jag får se min beskärda del av världen också - tids nog. :)



Hoppas att allt har varit bra genom gymnasietiden och så, och att det fortsätter i den stilen även framöver. (Och att din värdfamilj inte visar sig vara konstigt religiös eller så.) :)



Lägger till din blogg i favoriter, om det är lugnt, och tittar kanske förbi ibland - även om jag kan tänka mig att du har fullt upp med annat än att uppdatera någon gammal mossig blogg. Det är kul att se vad som blivit av sådana man växte upp med, faktiskt. :)

Även om man helt tappat kontakten sedan dess.



Må gott!


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: