Busy weekend

2010-05-21 kl 21:14:59
15:10
Den här helgen händer det en hel del grejer. På onsdag fyller Tom år, och därför ska han ikväll få ha lite födelsedagsfest och ha några kompisar som sover över. Sen spelar hans kusin (Mary Annes bror) baseball också, så vi ska gå på match när han spelar ikväll, och innan det blir det mat + tårta.

Imorgon, lördag, så har jag mitt första cluster meeting. Vi ska mötas nere i stan och gå på bio - Letters to Juliet. Får se hur bra den är. Sen tror jag att Tom hade en baseballmatch på lördagen också, vet inte huruvida jag ska se den eller inte.

På söndag så är det en av kusinerna till ungarna som har "first communion" - första nattvarden. En viktig händelse inom katolska kyrkan, som inträffar när man är 9 år. Det kanske skulle vara kul att se, och efter det så blir det fest och mat på en restaurang. Påminner väl en hel del om konfirmationen i Sverige antar jag. Men jag är lite kluven, vill träffa Sofie lite i helgen och inte enbart umgås med familjen. Men har lite svårt att bestämma mig eftersom first communion verkar vara en ganska stor grej och det kunde ju vara kul att vara med på. Har inte bestämt mig riktigt än utan får fundera lite till tror jag.

Och pga first communion, så är typ hela släkten här. Vilket betyder att jag inte direkt behövs i helgen eftersom han har hundra andra som kan passa ungarna, och att ungarna vill umgås med släkten de inte träffar så ofta heller. Så just nu borde jag ju egentligen jobba, men det gör jag inte. Skönt. Därför har jag lite svårt att bestämma mig om allting också - för jag behöver inte jobba alls i helgen. Det är frivilligt och jag får bestämma själv om jag vill vara med.

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-05-24 kl 00:29:46

Svar: Åh vad bra med lite tips, jag får typ skriva att jag vill ha bröd till frukost. :) och inget fullkornsbröd. Fast det kanske inte ens finns i USA? :P Hur är flingorna i USA? Finns det typ kellogs special K flingor? Eller du har kanske inte ätit så mycket flingor än.


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: