CUTE

2010-05-20 kl 04:47:28
I tisdags så fick jag sluta jobbet lite tidigare, och körde ner till downtown Richmond där Sofie bor och hämtade upp henne. Det var typ rusningstid och trafiken var ganska jävlig inne i stan så jag blev lite senare än jag tänkt, men vi kom in på klubben där konserten skulle vara när klockan var 18:35, så vi var bara 5 minuter sena - helt klart godkänt.

Banden som spelade var Down With Webster, The Bigger Lights, Friday Night Boys och Cute Is What We Aim For, som var huvudnumret. Hade bara hört talas om Cute innan, det var ungefär därför jag ville gå. Sen var det även ett förband till alla de här, Safety Word Orange. Och jag måste nog hålla med Sofie, att det Safety Word Orange och Cute helt klart var det bästa, men jag gillade Friday Night Boys också. Det kändes ganska långdraget först, soundcheck osv gick ganska segt, och det var lång tid att vänta mellan banden. Men vi klarade oss och hade kul ändå! Det var ett ganska litet ställe, liten scen och allting. Man stod galet nära artisterna när man stod längst fram, man kunde liksom ta på dem. Och det hände, haha. Ni ser ju på bilden här nere med Bigger Lights att det var ganska nära vi stod då. Men man ville inte stå där sen, för när man stod där så hörde man i princip bara musiken, inte sångaren. Stället var så litet så högtalarna och det var väl inte det bästa, plus att det var så litet att man stod så nära scenen precis överallt. Men det var ändå väldigt roligt och det känns kul att ha fått se dem live!

Folket som jobbade Canal Club var ganska roliga. När vi skulle gå in så fick man visa leg så att man skulle få köpa alkohol. Lite onödigt eftersom jag skulle köra hem och inte skulle köpa dricka, men jag gjorde det ändå (visade leg alltså, inte köpte alkohol!), så jag fick ett fint neongrönt armband (Sofie fick kryss på båda händerna för att hon var underaged). Dörrvakten var lite förvirrad bara, "What am I looking at!?". Förklarade fint att det var ett svenskt körkort och att jag var född 1989 som det stod där, så han tyckte det var okej! Sen när vi skulle hem så hade jag precis köpt en flaska vatten. Skulle gå ut - nej jag fick inte ta med flaskan ut, den var tvungen att vara kvar därinne. Även om vi inte skulle gå in igen. Men så tipsade han mig om att jag kunde gå in på toan, lägga vattenflaskan i väskan så att han inte såg den, och gå ut efter det. Sagt och gjort, så blev det. Galet!


1. The Bigger Lights   2. Cute Is What We Aim For

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-05-20 kl 07:34:00

Åh vad mysigt med ett såntdär litet ställe. Jag älskar sånadär små ställen när man står super nära. :D

Cim

Känner igen den där drygheten med att gå på en mindre spelning.... Var på en spelning i Hollywood när jag var i USA, trodde det skulle vara typ ett förband och sen huvudakten som det är i Sverige, men icke!



Det var förband, soundchecks osv. i 4,5 timme innan huvudakten som jag skulle se gick på scenen, det enda positiva var att jag upptäckte ett nytt band som jag gillade, men det var plågsamt att stå i 4,5 timme!



Hoppas du har det bra i USA i övrigt, det är ett sjukt land på många sätt och vis!

Marie
http://lifeintheusa.blogg.se/
2010-05-20 kl 11:04:17

Fan vad kul det såg ut att vara :)

sofie
http://www.aupairsofie.blogg.se.
2010-05-20 kl 16:30:41

jag hade en bra kväl, tack för att du tog med mig ;) och du, du fick ju bra bilder :D

Jessssss
http://jessicaisabell.blogspot.com
2010-05-20 kl 19:12:46

hej!

jag undrar bara, du åker med SI va? :) hade du 200 timmars barn-erfarenhet innan? Tack för svar!


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: