First Communion

2010-05-24 kl 02:10:50
20:00
Idag, söndag, har jag varit i kyrkan här i USA för första gången. Kyrkan var stor och rund. Det var ganska mysigt och de hade en kör som sjöng och så spelade de orgel och bas och jag måste säga att jag gillade det nästan faktiskt. Skulle mycket väl kunna tänka mig att följa med till kyrkan någon mer gång! Jag är inte alls religiös men det var ändå lite mysigt att vara där.

Det var som sagt First Communion för en av kusinerna, alltså första nattvarden. En väldigt stor grej för katolikerna, och det påminde väl om vår konfirmation som vi har, för det var liksom nu man blev typ "accepterad" in i kyrkan och allt. Barnen var så söta, killarna hade kostym och tjejerna hade vita klänningar och vissa hade typ brudslöja också. Det var ingen speciell gudstjänst direkt för First Communion, utan det var som en vanlig söndag i kyrkan, förstagångsnattvarden var bara en liten grej av allting. Det tog ungefär en timme totalt. Jag gillade prästen, eller vad han nu kallas här (det är han som står där i rött på bilden härnere). Han var ganska rolig faktiskt! Sen så skulle vi vara internationella och hälsa på säkert 30 olika språk. Bonjour, Aloha, Guten tag, Czesc! Men de hade inte med svenska. Däremot hade vi isländska pga vulkanen, haha.

Killen fick lite presenter och efteråt så var det ju som sagt lite festlig middag på en italiensk restaurang. Vi åt appetizers (friterade bläckfiskringar bl a), plus trerätters, plus tårta efter det. Lunchen var kl 13:30, kom hem kl 16, och jag är fortfarande mätt. Ehm ja jag åt väldigt mycket, men det gjorde alla. Vid lunchen där så satt jag med Mary Anne och hennes "pojkvän", som hon själv säger. Han var trevlig! Gillade honom. Inte min typ nej men han var trevlig! Och så var det typ 15 grader i rummet (vi hade ett eget privat rum för vårt sällskap på 30 pers), och han såg att jag frös och så fick jag låna Mary Annes kofta under hela middagen (men jag frös ändå).

När jag kom hem skypade jag lite med mamma och pappa, och sen har jag mestadels gjort ingenting här framför datorn. Var rastlös och ville ut och göra ngt, men eftersom att Sofie är ungefär den enda jag umgås med här just nu och hon inte direkt hade tid idag, så fick jag sitta här och uggla. Men det känns skönt att ha fått lite egentid, det är dessutom bara Pete hemma just nu så jag har fått vara ifred också.


Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-05-24 kl 15:12:25

Svar: Min familj brukar äta beagels tror jag. Mamman (jag håller hela tiden på att skriva ut hennes namn när jag skriver till dig bara för att jag är så van vid våra mail :P) pratade i alla fall om det igår. Och barnen tyckte det var jätte kul att jag aldrig hade ätiti beagels förut. :P Jag får påpeka att jag helst inte vill ha fullkorns bröd, hoppas dom inte brukar äta det. :P Men då ska jag kanske inte säga att jag vill ha flingor redan nu i mailet, utan det är bäst att jag står och undersöker och väljer ut flingor själv. :P Men det låter ju lovande att du har hittat vanliga kellogs. Men jag hoppas lite att min familj ska ha sånadär färgglada flingor för sådana vill jag jätte gärna prova. jag hoppas att dom är goda också för dom ser så himmla roliga ut att äta. :P


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: