Go Squirrels!

2010-05-24 kl 23:18:35
Jag har varit slö, men här kommer äntligen en uppdatering om baseballmatchen som jag var på förra söndagen! Jag träffade Sofie, Ada och Adas familjs nya au pair Ben hemma hos Ada. Vi åkte i Adas bil till baseballen och parkerade där - 3 dollar kostade parkeringen. Det var perfekt väder, runt 25 grader, inte för varmt och inte för kallt. Dessutom fick vi platser i skuggan också, så det var trevligt. 6 dollar kostade biljetterna ungefär 45kr alltså, nice price!

Jag fattade väl inte så himla mycket av spelet, Drew och Tom har försökt förklara reglerna lite för mig när vi suttit och kollat på baseball hemma på tv'n, men det är lite för komplicerat. Kunde det inte bara varit som brännboll? Inga konstigheter liksom. Men det var ändå väldigt roligt, och det pågick så himla mycket andra grejer runtom spelet också! De gav bort gratis pizzor och hade tävlingar och galet många grejer. Dessutom var det lite underhållning när de här "sopade banan", eller krattade är det väl. Det här klippet filmade jag med min kamera. Som ni ser, en hel del annat än just bara själva baseballspelandet alltså!




Sofie och jag med klassiska foam fingers!

Sen måste ni ju se Richmond Flying Squirrels maskot också! Nutzy. Och sen ska jag kanske tillägga också att det här inte var någon jättestor match med superlag, Squirrels är bara i minor league. Men det var ändå roligt ändå! Det blir garanterat fler baseballmatcher, och gärna några i major league också.


sofie
http://www.aupairsofie.blogg.se.
2010-05-25 kl 00:42:34

superkul :D

Emma
http://emmabjorklund.blogg.se/
2010-05-25 kl 12:07:59

åh baseball vad roligt!! Det SKA jag gå på när jag kommer! :D



Det verkar som att du har haft en jättebra första månad! :D


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: