happyhappy!

2010-05-11 kl 04:54:22
22:50
Nu sitter jag och är glaaad. Pratade just med Drew om nästa tisdag, har hittat en spelning jag vill gå på nämligen. Cute Is What We Aim For, det är insläpp kl 18 och börjar 18:30, så jag måste dra runt 17:15 härifrån om jag ska hinna, eftersom det är nere i downtown. Inte så långt från där Sofie bor, och hon har som tur är erbjudit sig att gå med, så jag slipper gå ensam! Väldigt glad är jag, hade knappast trott att jag skulle gå på första konserten inom en månad efter att jag kommit hit. Men det är ju mitt mål med året, att se så många band som möjligt typ, tjoho!

Idag har jag hunnit med en hel del - duschat, tvättat, handlat mat, och träffat community counselorn första gången. Hon var trevlig, men tyvärr fick jag inte all information som jag skulle ha fått idag eftersom att hennes dator kraschade i helgen. Känns ju lagom olägligt sådär, men hey, allting ska ju tydligen gå fel för mig? Det räckte liksom inte med vulkanen. Men det löser sig säkert, det har allt gjort so far.

Ikväll var vi på en sportbar och åt med familjen plus en annan familj. Efteråt drog vi till Brusters Real Ice Cream, och de försökte tjata på mig att jag skulle ta något där, men jag var totalt mätt efter middagen så kände att det bara var ovärt. Men jag gillar verkligen min familj och jag trivs här!

marie
http://lifeintheusa.blogg.se/
2010-05-11 kl 08:23:47

åh very nice med Cute is what we aim for :)

malin
http://wakoo.blogg.se/
2010-05-11 kl 09:33:41

ja men lagom får man aldrig ;D Kul med konsert!!

Lylv
http://lylv.blogg.se/
2010-05-11 kl 09:40:28

YAY! Första spelningen! Måste kännas asnice... Då slipper du vänta till alla spelningarna i sommar också :D

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-05-11 kl 18:33:31

Svar: jag vet inte, men på pappret som doktorn skulle fylla i så var det typ frågor om jag hade HIV och gulsot (tror jag) och eftersom hon inte visst det så ville hon väl ta provet. Jävla skit tycker jag! Jag höll ju på att avlida pga de där proverna. Okej om det bara hade varit TBC testet det hade jag kunnat tagit att det gjorde ont. men inte de där blodproverna också. Jag ville ju bara ha en läkare som kunde fylla i det där pappret, jag hade gärna skitit i alla dumma tester. Jag ÄR ju frisk. :P



Alltså det är ju helt galet att du redan har varit 17 dagar i USA. :D

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-05-11 kl 18:56:08

Förresten så måste jag fråga dig om din adapter, jag har hört så mycket om olika adaptrar nu den senaste tiden. och du skulle ju berätta om din var bra. ;) Så har den fumgerat bra? Såfall ska jag nog beställa hem en i helgen.

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-05-11 kl 23:10:44

Svar: ja helt onödigt tycker jag, okej att jag skulle göra TBC testet för det värkar ju alla göra. Men jag har aldrig hört om någon som skulle göra Gulsot och HIV test också. Jag tycker jag borde ha märkt om jag har någon konstig sjukdom. :P Över ambitjösa läkare. :P

Men vad bra, då ska jag beställa hem en sån. För den såg ju bra ut liksom. ;) Klarar mig sig bra med en adapter + grenutag? Eller bör jag köpa två? Och vad tråkigt att din hårfön inte funkar till 100% också. Men den fungerar ju i alla fall. :) Hoppas min plattång vill fungera bra. Annars får jag typ kasta mig och köpa en ny. :P



Fick du förresten mitt mail jag skickade igår? Jag skickade ett redan iförrgår kväll men det gick inte iväg och igår skickade jag ett nytt. Det är absolut inte så att du måste svara nu, utan jag vill bara veta om det kommit fram eller om jag ska försöka skicka det ännu en gång.

Sigrid
http://sigridiusa.blogg.se/
2010-05-12 kl 09:37:53

Snygg ny design! Och kul att läsa om din uppdatering om resan och allt :)



Jee, ska nog köpa det, tänkte att ävem om man inte gillar fotboll så är det kul med en Sverige tröja :D Sen lite böker och sånt!



Hur trivs du? Har allt varit som förväntat, förresten snyggt rum!!

Lylv
http://lylv.blogg.se/
2010-05-12 kl 23:42:39

JA, det ska vi! :D Jag är superglad verkligen! Kan inte fatta att det verkligen kommer att bli av ändå... :D


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: