Möte med Sofie

2010-05-09 kl 06:00:34
Har haft det mycket trevligt idag! För det första så lyckades jag faktiskt sova länge, första gången här borta i USA. Vaknade 10:10, och fick lite bråttom eftersom att Sofie skulle hämta upp mig kl 12! Men jag hann utan problem, och så åkte vi iväg till mallet i Short Pump. Vi drog till Target först, och oj vilket underbart ställe alltså! Så mycket att titta på, så mycket att köpa. Jag lyckades få med mig två par shorts, 390 näsdukar och en klockradio med iPod-dock! Sen drog vi in till det riktiga mallet, som är utomhus. Gick och kikade i lite affärer allmänt, jag hittade en tjocktröja på H&M, vad annars haha. Sen kikade vi in hos Godiva också, lyxchokladaffär. Ååh så smaskiga grejer de har. Vi köpte varsin vit choklad-pralin med frukt i, och fick erbjudande om att skaffa medlemskort. Varför medlemskort? Jo, för man får en gratis chokladbit i månaden! Om vi nappade på det erbjudandet alltså!

Sen började vi prata lunchställen, och båda var jättesugna på att dra till IHOP, så det blev vår lunch. Blueberry pancakes. Det var gott, men inte så gott som jag hoppats på tyvärr. Men jag lär nog gå dit flera gånger ändå, måste prova igenom hela menyn ju!

Vi fick även in ett besök på Borders Books & Music innan klockan var halv sex och vi insåg att vi nog fick avsluta det hela. När jag kom hem så fick jag träffa Drews bror med familj, vi satt och pratade ett tag. Till middag blev det pizza för alla ungarna (6 totalt tror jag det var!?) och så "barbequed pork" för oss vuxna. Ihopmosad, strimlad fläskfilé är väl vad det var ungefär? Åts i hamburgerbröd ihop med sallad, coleslaw och barbeque sauce. Väldigt gott!




Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-05-09 kl 15:18:15

Svar: det var skit skönt att det gick så snabbt, då hann jag springa och kolla på lite presenter till min värdfamilj också. Tyvärr hittade jag inte de där glasgrejerna från Nybro som du visade. :( jag hittade andra från Nybro som säkert är från samma serie bara att de där "sträcken" där i var röda och rosa istället. Men jag ville ju ha dom gula och blåa. Så jag får köpa något i Kivik istället. Men jag köpte lite SNÖ armband i alla fall. :)

Måste man lämna fingeravtryck när man ska in i USA med? Vad drygt.



Jag tycker dör av hur goda dina pannkakor ser ut. Och jag blir ännu mer sugen på att åka efter att ha läste igenom alla dina inlägg som jag har missat nu när jag har varit borta. Jag vill också åka NU! :D

sofie
http://www.aupairsofie.blogg.se.
2010-05-09 kl 22:20:48

Hade sjukt trevligt igår, det gör vi om! Och vi måste till "silver diner", var det så det hette?


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: