Saturday night work

2010-05-16 kl 05:28:26
23:15
Sitter i lekrummet med ungarna nu. Har nattat Britney, så det är bara jag och killarna. Pete spelar tv-spel och Tom ser på någon baseballmatch på tv:n. Ganska lätt att passa de här ungarna alltså.

Vi åkte iväg till McDonalds och beställde mat där ikväll. När vi kommer hem så märker vi att nähä, vi har inte fått kycklingen som Britney skulle ha. Så det var bara för mig att hoppa in i bilen igen och åka tillbaka och hämta den. Som tur var så var de schyssta, så jag fick två äppelpajer + pommes utöver kycklingen. Men satan vad jag saknar gatlyktorna! Här finns det gatlyktor typ precis vid trafikljusen, men annars är det helt kolsvart. Känns lite konstigt och ödsligt, men man får väl vänja sig.

Nu har jag jobbat både fredag och lördag kväll. Men imorgon är jag ledig, wohoo! Blev erbjuden att gå på baseballmatch ihop med Sofie och Ada (en annan svensk au pair) imorgon, det är deras cluster meeting men det var tydligen okej att jag följde med ändå. Så det är mina planer för imorgon. Sen köpte vi ett litet skrivbord åt mig på Target idag också. Drew var lite tveksam till att sätta ihop det, men Pete var duktig på sånt så jag hoppas att jag och han kan få ihop det. Vi kan kanske börja imorgom om jag har tur.

sigrid
http://sigridiusa.blogg.se/
2010-05-16 kl 08:57:26

Vad roligt att det går så bra :D Hoppas att ungarna inte testar dig för mycket.. du var deras första au pair eller?



Äh, men det kankse känns mer storartat att komma till staterna än vad det egentligen är.. ! Men antar att det kommer komma massa roliga upptåg under ditt år :)

lina
2010-05-17 kl 14:46:42

Det är så KUL att läsa bloggen! DU ÄR I USA!!!!!!!!!

Men du .. en fråga, på orienteringskursen, kommer man åt sitt stora bagage? ... Ha de underbart /Lina


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: