Storshopping osv

2010-05-18 kl 03:27:47
21:20
Har storhandlat idag, en timme tog det. Mestadels för att det var några grejer jag inte alls hittade var i affären de var: Capri Sun-juice (Capri Sonne heter det i Sverige va?) och vatten på flaska (står inte vid annan dricka!). Men annars hittar jag i princip allting ganska bra. Jag gillar att handla! Idag hade jag dessutom så mycket grejer, så hon i kassan frågade mig idag om jag ville ha pappers- eller plastkasse. Plastkassar får man typ 10st när man bara handlar lite grejer, så jag var lite rädd att jag skulle fått 150st idag när jag hade himla mycket. Men nu tog jag papperskassar, och såklart klassiska amerikanska papperskassar utan handtag! Det räckte faktiskt med tre stycken såna, så då kände jag mig väldigt nöjd. Väldigt glad att jag har stoor bagagelucka på bilen också så jag fick plats med allting, för utöver mina tre papperskassar hade jag även flera förpackningar läsk.

Sen är det väldigt bra att bo ihop med en ingenjör också, haha. Pete hjälpte mig bygga ihop mitt skrivbord, och mitt i allt var jag tvungen att hämta hem Tom från en kompis. När jag kom hem så var det bara lite till att fixa, och vi var helt klara med skrivbordet på 1,5h! Är ganska förvånad, men himla nöjd och glad! Hade trott att det skulle bli ett projekt som vi fick hålla på med i några dagar. Men fint och stadigt är det. Ni får se bild sen när jag ställt det där jag vill ha det och fått upp klockradio osv på det. Och en stol, just nu får jag låna en av Tom.

Och så för att oroa alla på jobbet därhemma - gissa vad jag åt till middag idag? Pizza såklart! Haha ja jag kommer bli tjock snart.


Natalie
2010-05-18 kl 14:07:58

Lite nyfiken bara.. Vad har du för kamera? Du tar himla fina bilder, så jag antar att det är en systemkamera =)

Sigrid
http://sigridiusa.blogg.se/
2010-05-19 kl 09:11:28

Åh, jag älskar dina bilder!



Ha, men det låter bra! Det kan man ju förstå att de testar, det gör alla barn :D Hur gammal är den minsta du tar hand om?



Åh, vad suugen jag blir! Vill också gå och handla och botanisera lite i matvarubutikerna, såå kul tycker jag det är :D

A
http://aldreboendesms.blogg.se/
2010-05-28 kl 08:53:16

japp håller med fina bilder särskilt mat bilder :D Eggo? Hört det förrut men kommer ej ihåg.


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: