Thunderstorm

2010-05-12 kl 23:48:47
17:40
För ungefär en timme sen så började det åska, och snart därefter kom regnet. Nu har det ösregnat ganska oavbrutet i en timme, och det åskar och blixtrar hela tiden också. Tom hade en kompis över här, och hans pappa och bror var och hämtade honom nyss. På vägen hit hade de sett ett hus som blivit träffat av blixten, så nu brann taket på huset. Lite läskigt känns det, det var inte speciellt långt härifrån alls.

Som tur är så är jag inte speciellt rädd för åskan eller sådär, men just att blixten slagit ner en bit härifrån känns ju inte så säkert. Britney sitter och tittar på film men hon går runt hela tiden för att hon är lite rädd för åskan. Vi väntar på att Drew ska komma hem snart, men vi kommer inte grilla hamburgare ikväll iaf, haha. Hade tänkt höra av mig till Sofie och se om hon ville hitta på något, men jag vet inte hur sugen jag är på det i det här vädret faktiskt. Jag är nog hellre inne ikväll.

Idag var Mary-Anne (19 år, barnens kusin) här en stund, så vi snackade lite. Hon skulle på en country-konsert ikväll, utomhus, och var väl inte så glad nu när de sagt att det skulle regna, vilket det ju har gjort. Vi ska nog ses imorgon och då blir det kanske frozen yoghurt på Sweet Frog!

sofie
http://www.aupairsofie.blogg.se.
2010-05-13 kl 17:08:02

jag jobbade igårkväll ändå :P... jaaa, far till seet frog, it's the best!

ellen
http://ellenfilippamaria.blogg.se/
2010-05-15 kl 22:50:01

stuffa betyder dansa :P

Ulla
http://smyck1.blogg.se/
2010-05-15 kl 23:04:03

Har övervunnit min rädsla för åska, sååå skönt!


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: