Amerikanska hus

2010-10-05 kl 04:31:59
Amerikanska hus är jävligt dåligt isolerade. Så är det med det. På sommaren har man AC på inomhus och det är okej. Lugnt. Svalt och skönt när det är 35 grader ute liksom.

På vintern har man ingen AC men ändå är det kallare. Jag sitter i jeans, t-shirt och tjocktröja och fryser som en gris. Jag ska köpa riktigt påslakan och börja använda ett ordentligt täckte snart för satan vad kallt det redan börjar bli. Har just nu bara lakan, filt och överkast. Stör mig också att det knappt var någon övergångsperiod. 30 grader under sommaren och i september, så fort oktober kommer så blev det 15 grader? Jag vill ha 20-24 grader och lagom varmt. Det är så kallt inomhus just nu att handdukarna i badrummet inte ens torkar. Då är det jävligt illa.

Jag vet att det är likadant i alla hus. Frågade Sara också tidigare.
Jag: Har ni också jäkligt kallt inomhus eller?
Sara: Ja imorse var det typ frost på mitt täcke.
Och det är verkligen så det känns. Urk. Hemma är det iallafall varmt inomhus... Jag fryser ju när vi har typ 23-24 grader i köket hemma, jag tror knappast det kommer vara mer än 20 grader inne i mitt rum i vinter sen. Jag ska nog köpa femton filtar så jag överlever.

Jenny
2010-10-05 kl 04:42:48

Håller med! Är själv au pair i Virginia och vi har nästan alltid jättekallt i vårt hus. Var likadant under sommaren så jag har sovit med vinterkläder nästan året runt, haha.

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-10-05 kl 04:49:39

Jag har också samma problem. Jag fick fråga Sandy efter ett vinter täcke igår. För jag kunde fan inte bara sova med lakan + den där sommarfilten längre. Jag tycker amerikanska hus är knäppa.. Jag har gått runt med min halsduk på mig inomhus idag. Delvis för att jag frös men också för att den var snygg till mina kläder. Jag ska köpa massa halsdukar och köra på det hela vintern. :P

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-10-05 kl 04:52:48

Svar: Haha, jaa det kan ju vara bra att lagra lite information om George Washingtons löständer. Till och med jag har ju lagrat den informationen. Och jag är ju inte ens såndär allvetande som du är. ;)

sofie s
http://aupairsofie.blogg.se/
2010-10-05 kl 05:10:35

Vi har det också kallt men inte riktigt så där illa.. Men här har det inte startat värmen ännu så, får väll vänta tills det blir lite kallere innan de drar igång den.

Anonym
2010-10-05 kl 12:55:12

Hej, tack för en bra blogg! Den ger mig bra inspiration!

Jag funderar på att åka som au-pair till USA jag också.

Har lite att fundera på innan bara.

Har du några bra tips så vill jag gärna ha några!



Jag gillar verkligen din header! Har du gjort den själv?

Om jag nu åker som au-pair så har jag funderat på att starta en blogg.

Så då undrar jag om du skulle kunna göra en bra header till min sida.

Om du tar emot beställningar förstås?

Lina
2010-10-05 kl 13:42:55

Jag hade 14 grader i min lägenhet när jag vaknade i morse. Det var iaf kallt:)

Maja
http://hypocrite.blogg.se/
2010-10-05 kl 23:00:58

kan du inte be om att höja värmen eller nåt? :P

Lylv
http://lylv.blogg.se/
2010-10-06 kl 07:48:46

Haha! Tack för att det är okej nu då ;)



Tråkigt att det är så dåligt isolerat btw...

Sara
http://trenollsju.blogg.se/
2010-10-07 kl 00:42:09

ne, det får jag inte. Men so what? Jag slår vad om att 99% av alla au pairer som är här och är under 21, har druckit alkohol här ändå (Precis som du säkert drack alkohol i Sverige innan du fyllde 18) Big deal liksom.

Sara
http://trenollsju.blogg.se/
2010-10-07 kl 20:23:04

Jag har varken åkt fast eller fått ett kryss på handen. Och ja, jag köper mina egna drinkar.

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-10-08 kl 04:37:00

Svar: Haha! Jaa, vi kan bli tvillingare. Men jag kommer försöka få mitt mer rött än ditt. Men jag vet inte hur det blir nu när mitt hår redan har 100 olika färger. :P

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-10-08 kl 04:59:41

Svar: Vadå beställde du blekning från Hot Topic till Sverige? Haha! Så bra var den ju inte så jag skulle ha gjort det. Och för mig blev ju inte resultatet jätte ljust heller. Men mitt hår verkar ju vara galet. Jag blekte det 2 gånger i går med någon annan blekning jag köpte på Giant och det hände knappt något alls, det vart lite mörkbrunt och, och botten/röttern/de cm närmast huvudet blev ganska ljusa. Men inte alls som jag hade tänkt mig. Men hoppas att den röda färgen ser ok ut imorgon när jag färgar på den ändå. För jag har fan inte råd att köpa mer blekning nu. Sen är jag rädd om mitt hår. :P

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-10-10 kl 05:48:14

Svar: Aha. ;) Värst vad din pojkvän skulle vara märkvärdig och beställa blekning ända från USA då. ;) haha! Nejdå! Jag tror det är lättare att få det sådär ojämt och fläckigt som jag har det när man har långt hår. Men jag kan leva med det. Alla säger ju att det är fint ändå. :P

Jag ska vänta ett tag och sen bleka det igen, och färga rött igen. För det är så ojämt och mörkt på vissa ställen. Nej mitt hår känns precis som vanligt faktiskt, så det är jag glad över. Men jag tror rakpermanenta till och med är värren en blekning, och speciellt två gånger.


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: