I'm singing in the rain... not.

2010-10-01 kl 02:46:00
Okej, vi har torka. Eller hade, för det kan vi knappast ha längre? Igår regnade det hela dagen. Utan uppehåll. Idag var det uppehåll en liiiten stund på eftermiddagen.

Skulle ut och träffa Sofie på Starbucks nu ikväll. Drew säger att jag ska vara försiktig för det är mycket vatten på vägarna. Äh, jag var ute och körde i måndags och då vräkte regnet ner, tyckte jag, så det är nog lugnt. Går ut och ja, blir ganska blöt de 4 meterna jag springer till bilen. Oops.

Sätter mig i bilen. Har på vindrutetorkarna på näst högsta. Högsta. Ser knappt ut ändå. Kör försiktigt ut på stora vägen. Det är blött. Väldigt blött. Så kör en bil förbi mig för han tycker jag kör sakta, men ja, det gör alla (förutom han) för det regnar så att man typ inte ser något alls. Så han kör om mig. Det sprutar upp vatten från hans däck på min bil. Under 5 sekunder ser jag absolut ingenting. Ingenting alls. Spännande upplevelse...

Ringer till Sofie och vänder om när jag bara kommit ner till mataffären som bara ligger dryga 5 min från mig, vanligtvis. Jag är hemma igen efter mer än 15 minuter. Då har jag fått vattenplaning två ggr också, utöver de 5 sekunderna som jag såg absolut noll. Kände bara att en Starbucks-date inte riktigt var värt det?

Cornelia
http://www.conken.blogspot.com
2010-10-01 kl 10:11:38

usch läskigt!! har du tagit virginas körkort än, för man måste väl göra det där va?

Lylv
http://lylv.blogg.se/
2010-10-01 kl 10:39:43

Usch, otäckt! Har också varit med om en sådan där ser-absolut-ingenting-händelse o det är rätt otäckt! Dock var det i mitt fall under en snöstorm, då en lastbil bestämde sig för att köra om mig...



Regnade det mkt kraftigare än i Sverige eller beror vattenplaningarna på dåliga däck? Man blir ju lite förvånad när du körde så sakta o ändå fick vattenplaning...

Sofie
http://sofiesusa.blogg.se/
2010-10-03 kl 03:40:42

Sv: Yes, tyvärr så gör det ju det.

Lylv
http://lylv.blogg.se/
2010-10-03 kl 16:16:13

Ja, visst är det coolt med LHC också? ;)



Okej, då kanske jag förstår lite mer med alla sladdar med däcken osv. Tråkigt att det är så...



Apropå ingenting, när kommer du logga in på msn igen? Känns som 1000 år sedan vi pratade senast!

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-10-04 kl 03:03:04

Svar: Du borde göra det. Det var faktiskt väldigt roligt och intressant. :) Men det var skit svårt att hitta dit, för gps hade inte vägen dit. Det står även på deras hemsida att det kan vara svårt för gps att hitta. Så vi försökte med map quests. Men det gick inge vidare heller. :P Men till slut kom vi dit i alla fall. :P


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: