Movieland

2010-09-30 kl 04:36:48
I tisdags var Sofie och jag på bio. Vi såg Wall Street. Den var faktiskt inte sådär himla bra, inte som jag hoppats på. För jag var ändå sugen på att se den. Lite seg tyckte jag tyvärr. Plus att allt Wall Street-snack var så invecklat och svårt att hänga med i.

Men det gick ändå bättre än förra veckan när Sara, Sofie och jag köpt biljetter till Get Low med Bill Murray i huvudrollen. 2 minuter in i filmen undrar vi "vafaaan är det här?!", och bestämmer oss för att sneaka ut och in i en annan biosalong eftersom vi vet att The Town med Ben Affleck börjar 10 minuter senare. I USA så visar man nämligen biljetten precis när man köpt den, utanför där man köper popcorn och allt till och med. Så det är fullt möjligt att bara byta salong. Plus att vi inte var totalt olagliga, vi hade ändå köpt biljett, bara... till fel film. Vi såg knappt ens 5 min av Get Low. Och vi kom fram till att vi skulle ta fram vår bästa svengelska om vi blev påkomna, och säga att vi faktiskt ville se filmen med Ben Affleck, och det här var väl inte den? Vi måste ha fått fel biljetter? Hähä.

The Town då? Ja, den var bra. Helt klart värt priset!



Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: