En liten fråga

2011-01-30 kl 00:34:51
KOMMENTAR FRÅN E:
Hur gamla är barnen du tar hand om? Pojke, flicka?

En annan sak, hade du en bra jul och nyår?

Om man har tänka på att åka som au-pair i flera år, men har inte riktigt bestämt när man vill åka. Vad tycker du? Ska man åka då? Våga ta steget?


Jag tar hand om en tjej som är 8 och två killar som är 10 och 14. Alla är alltså väldigt stora och har man inte haft så mycket regler tidigare i livet är det ganska svårt att införa sådant nu. Slutsats: de lyssnar inte alls på vad någon säger.

Min jul var ganska okej. De gör tyvärr inte en så stor grej av det här borta i USA. I min familj åt vi inte ens kalkon på juldagen! Det enda som är mycket med julen här är alla dekorationer, de flesta hus pyntar ju galet, men själva jultraditionerna är det inte så mycket med tyvärr. På nyår hade jag kul, var ute och festade med lite folk! Riktigt bra kväll faktiskt.

Om du länge har funderat på att åka som au pair så borde du absolut åka! Jag ångrar inte alls att jag åkte, även om jag inte har haft det perfekt med en perfekt familj och allt, och när jag väl började fundera på att rematcha så kändes det som att det var för sent. Men vad har du att förlora egentligen? De flesta som åker stannar ju ändå ett år. Vissa åker hem tidigare för att det inte alls är deras grej, vissa förlänger för att de har det skitbra. Men du vet ju inte om du kommer gilla det om du inte tar steget och åker, och hur kul är det att sitta där om 5-10 år och det är för sent att komma iväg, och inse att du ångrar det skitmycket och undrar varför du inte bara åkte iväg när du kunde..? Så jag tycker du ska åka! Det enda man ska tänka på är att det inte finns en perfekt familj. Det finns alltid något som man stör sig på, men att komma så nära sin "dröm" som möjligt i letan efter familj är ju bra.

Emma
2011-01-30 kl 20:04:42

HEJ!



Jag hittade din blogg när jag sökte på au pair Richmond på google och jag undrade om det vore ok om jag ställde några frågor till dig? Jag pratar nämligen med en familj just nu som bor i Richmond och jag undrar liksom hur det är i staden och så? familjen är jättetrevlig och barnen verkar vara hur söta som helst - men finns det liksom saker att göra i staden och finns det många andra au pairer där?



/ Emma


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: